Tuesday, July 17, 2012

"Special Kiss"ciuman pertama

'Kiss' tak boleh dipisahkan lagi dalam dunia cinta terlarang.. korang tak payah tanya kenapa terlarang tu.. hahaha

--->Nak cite sikit pasal pertama kali aku 'kiss' pumpuan.. Masa tu umo aku 17 dan hari cuti minggu baru saja bermula.. Seperti biasa aku akan pergi rumah Mak sedara(Maksu) yang tak jauh dari rumah aku,, selalu keruma mak su bukan kata aku rajin nak buat kerja rumah dia tu.. ada sebab yang menjadikan rumahnya istimewa,, iaitu gadis cute sebelah rumah Maksu,, nama dia Elisya,, aku panggil Sya.. Selalu datang berbual dan kadang2 tolong Maksu kemas rumah.. 

--->Cite aku bermula setelah sampai je rumah Maksu.. Macam biasa aku akan memberi salam terlebih dahulu dan suara yang menjawabnya cukup aku kenal, bukan suara Maksu.. masuk je rumah, sudah aku duga suara itu ialah Sya.. bagi mengelakkan sawasangka yang aku suka dia,, aku tegur dia macam biasa.. "awal sampai??" dia jawab "ehh! aku duk sebelah tu je..kau tu awal sampai.." sambil tersenyum.. Aku pun berlalu mecari Maksu walaupun aku tidak puas lagi melihat wajahnya yang tersenyum indah..buat aku layu seketika.. 

--->Hari itu rupenya Maksu terpaksa ke Terengganu,, alang2 aku ada disitu dia pesang tenguk-tengukkan rumah dia.. Aku tenguk Sya bersalaman,,  Maksu terus bertolak dan kelihatan Sya berjalan balik kerumahnya.. Aku pun tonton tv yang sedia terbuka,, seketika selepas itu Sya datang membawa makanan dan terus kedapur untuk letak makanan atas meja.. dia kata sarapan pagi untuk aku,, mum dia yang buat..

--->Kebetulan waktu tu siaran tv menyiarkan cerita yang diminati.. tak apa tajuk cite tu pun aku dah lupe.. Dia duduk didepan tv memberi tumpuan sepenuhnya pada cite tu tanpa dia sedar yang aku sedang tenung wajahnya dengan hati yang bercampur tak tau apa.. timbul pulak dihati aku keinginan untuk kiss bibir dia kerana sungguh tak tahan melihatnya.. Perasaan waktu tu bercampur gementar dan takut Sya marah, maklumla aku tak ada pengalaman langsung waktu tu.. Seketika aku sedar dari layanan perasaan, aku tenguk Sya tersenyum perhatikan aku.. Senyuman itu buat aku berani untuk kiss Sya dan Sya seperti merelakan.. aku kiss dia biasa-biasa je,, maklum la pertama kali.. Selepas tu aku menyusun kelima-lima jari memohon maaf ,,hahaha..Sya memaafkan aku dan memberi amaran dengan mengatakan jangan nakal2 sangat.. sikit takpe... Umo Sya tua 2 tahun berbanding aku.. aku hanya mengangguk kepala tanda setuju..

"ITU LA PENGALAMAN 'KISS' PERTAMA AKU..."

----> Gambar Hiasan
Comments
0 Comments

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...